Sercan ÇALCI*
|
|
Akıntıya
Karşı Bir Yürek: Ben, Daniel Blake
Özet
Bu yazıda Ken Loach’un Ben, Daniel Blake (2016)
filmini bir karşı akıntı olarak çözümleyeceğim. Odaklanacağım sorunsallar,
film boyunca el imajının hareketi ve bu hareketin yarattığı anlam evrenleri
üzerinde yoğunlaşıyor. Burada, elin filmde nasıl temsil edildiğini değil,
onun maddi bir gerçeklik olarak dünya-kurucu işlevleri nasıl edindiğini
inceleyeceğim. Kapitalist aksiyomatik tarafından zaman aşımı rejimlerine tâbi
kılınan bir dünyada, elin emekle ilişkisini gündeme getirerek, canlı emeğin
ontolojik direnç noktasını betimlemeye çalışacağım.
Anahtar Sözcükler:
Dünya-kurucu el, Dasein, kapitalist üretim ilişkileri, karşı akıntı, canlı
emek.
|
A Heart
against the Stream: I, Daniel Blake
Abstract
In this paper, I will analyse Ken Loach’s I,
Daniel Blake (2016) as a counter flow. The problematics on which I will focus
are concentrating on the movement of the image of hand through the movie and
on the meaning universes created by that movement. Here I will not examine
how the image of hand is represented in the movie, but, how as a material
reality it gets the world-constituting functions. By raising the topic of the
relation between hand and labour in a world subjected to time-out regimes by
capitalist axiomatic, I will describe an ontological resistance point of
living labour.
Keywords:
World-constituting hand, Dasein, capitalist relations of production, counter
flow, living labour.
|
* Çevirmen
|